.: حرف های ناگفته :.

.: حرف های ناگفته :.

☮❤ آنچه از درون تراوش کرده ❤☮
.: حرف های ناگفته :.

.: حرف های ناگفته :.

☮❤ آنچه از درون تراوش کرده ❤☮

شب یلدا چه زود رسید امسال

همیشه به بلندی شب یلدا می خندیدم
بلند ، طولانی ، ماندگار
فقط برای یک دقیقه…
چقدر خندیدم برای این یک دقیقه…
اما آن روز که بار سفر بسته بودی وگفتم یک دقیقه بیشتر بمان
و تو گفتی وقت تنگ است ، کوله بار باید بست ، باید رفت…
آن روز فهمیدم این یک دقیقه های غریبانه چه غوغایی میکنند .
یک دقیقه با تو بودن ،
چقدر بلند ، طولانی و ماندگار است…
چقدر گریستم برای این یک دقیقه …




عشق پر دردسر

از یه لره میپرسن چرا دیوانه شدی؟

میگه من یه زن گرفتم دختری 18 ساله داشت

دختره زن بابام شد، پس زنم مادر زن بابام شد

بابام داماد من شد، من شدم پدر زن بابام

دختر زنم پسر زائید که داداش من و نوه ی زنم شد

پس نوه ی منم هست، پس من شدم پدر بزرگ داداشم

در نتیجه زن بابام خواهر ناتنی پسرم شد و پسرم داداش من شد

شما بودید دیوانه نمیشدید





مثلن همین شکسپیر خودمون

میگه من روشنفکرم و اصلا به این فکر نمیکنه که فکر همه روشنه.چشاشو میبنده حرف میزنه.نگاهشو میگیره از همه و مینویسه.میگه من با همه فرق دارم.میخواد بگه من تنهام.آره تنهاس ولی چون خودش میخواد.آره تنهاس چون همه تنهان.اصلن همه ی آدما تنهان.تنها زاده شدن تنها میخوابن تنها خواب میبینن تنها میمیرن.اصلا این تنهایی عجب چیز عجیبیه.با هرکی حرف میزنی این روزا بویی از تنهایی از خودش صاتع میکنه.کتابها برای این پدیده ی عجیب نوشته شده.چه آدما که توی این تنهایی نمردن.چه حس های خاصی که این تنهایی با خودش میاره.چه حرفایی که برای گفتن داره این تنهاییه پر از هیاهو پر از صد سالگی ها.این تنهایی اصلا واسه خودش تاریخچه داره.میگن حضرت آدم شبا بعد از خوابیدن حوا تنها میشده و یه آهنگ از بیتل هارو گوش میکرده.میگن هابیل که مرد قابیل از تنهایی خودکشی کرد.میگن تنهایی رو اول یه مرد کشف کرد.شنیدم دخترا کمتر تنها میشن.پسر حضرت نوح تنها بود.حضرت یوسف تنها بود.عجیب تر از اون این که من همیشه تنهایی عجیبی توی زندگیه دیکتاتورا و پادشاها دیدم.هیتلر هیچوقت با یه زن نخوابید.تنهایی از جنسه ماهه.تنهایی بوی سیگار میده.آدمای تنها هیچوقت نمیگن من تنهام.میگن عجب روز خوبیه بیا باهم بریم  چایی بخوریم.آدمای تنها اصلا با قهوه ترک و اسپرسوی تک شات و دابل شات و فهوه فرانسه و لاته و هات چاکلت و نسکافه و کافی میکث و اینا کار ندارن.آدمای تنها همیشه در حال چایی خوردنن.اصلا هرچی تنهاتر میشی واقعی تره ترسناک تره.مثل یه مردابه باید بشینی ساعتها به دیوار نیگا کنی.اگه بخوایی قلبتو زندگیتو یا چیزی از خودتی حتی برای یه لحظه با کسی شریک بشی جوری تورو توی خودش فرو میبره که وقتی بخودت میایی میبینی ۲۰سالت شده و هنوز شبا روی پشت بوم تنها داری سیگار میکشی و آدما برات میرقصن وبرات شکلک در میارن.میان بهت دست میزنن میرن.مثل تابلوی کافه ستاره میشی که سی ساله رو دیواره کافه نادریه و هرکی در کافه رو باز میکنه میره سمتش  بهش دست میزنه که ببینه اصله یا کپی.میبینی ۲۰سالت شده و هروز داری بیشتر برای خودت خسته کننده میشی.اصلا این تنهایی یه اتفاق خارق العاده است نمیشه لمسش کرد یه جادوی ناشناخته از یه جزیره ی دوره.یه ترانه که استاد فلسفس.تنهایی شنیدن صدای غژ غژ یخچاله وقتی تا ساعت پنج شب داری توی تخت وول میخوری.وقتی فرهاد  مرد تنها رو خوند.وقتی حبیب مرد تنهای شب شد وقتی مارکز صدسال تنهایی رو نوشت وقتی جمعه حرف تازه ای برای منفرد زاده نداشت.همون وقت بود که این حس خوفناک این بختکی که رنگ شبه این تنهایی خودشو نشون داد.همون وقت بود که یه قطعه ی موسیقی  نواخته شد چون میخواست بگه تنهام.همون وقت بود که سونات مهتاب نوشته شد که بشه سرود ملیه همه ی آدمای تنها که توی کشوری زندگی میکنن که تنها شده که تنها میشه تنهاتر میشه و بازم داره تنها تر میشه.

سلامتی

ﺑﻪ ﺳﻼﻣتی ﭘﺴﺮی ﮐﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺧﺪﺍﻓظی ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺧﺘﺮﺵ ﮔﻔﺖ : ﺍﮔﻪ ﺑﺮی ﻣﯿشی اﺳﻢ ﺩﺧﺘﺮﻡ ﺍﮔﻪ ﺑﻤﻮنی ﻣﯿشی ﻣﺎﺩﺭﺩﺧﺘﺮﻡ.ﺳﻼﻣتی ﻋﺸﻖ ﺍﻭﻝ ﺯﻧﺪﮔﯿﺖﮐﻪ ﻧﻪ ﻣﯿﺘﻮنی ﺑﮭﺶ ﺯﻧﮓ ﺑﺰنی ﻧﻪ ﻣﯿﺘﻮنی ﺑﮭﺶ ﻓﮏ نکنی.ﺑﻪ ﺳﻼﻣتی ﻟﺒﺨﻨدیﮐﻪ ﮐﻤﮑﺖ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﺗﺎ ﺑﺮﺍ ﻫﻤﻪ ﺗﻮﺿﯿﺢﻧﺪﯼ ﺣﺎﻟﺖ ﺩﺍﻏﻮﻧﻪ ... ﺑﻪ ﺳﻼﻣتی ﺍﻭﻧاییﮐﻪ ﺑﺎ ﻫﺮ چی ﺑﺮ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺁﺱ ﻣﻮﻧﺪﻥ.ﺑﻪ ﺳﻼﻣتی ﺳﯿﮕﺎﺭﻡ ﮐﻪ ﺑﻬﻢ ﯾﺎﺩ ﺩﺍﺩﻋﺎﻗﺒﺖ ﺳﻮﺧﺘﻦ ﻭﺍﺳﻪ ﯾﻪ ﻧﻔﺮ ﺯﯾﺮ ﭘﺎ ﻟﻪﺷﺪﻥ.ﺑﻪ ﺳﻼﻣتی ﺯﻣﺎنی ﮐﻪ ﺗﻮﺁﺭﺍﯾﺸﮕﺎﻩ ﻣﺮﺩﻭﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﻣﻮ ﮐﻮﺗﺎﻩﻣﯿﮑﺮﺩﻥ.ﺑﻪ ﺳﻼﻣتی ﭘﺴری ﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﯾﻪﺑﺎﺭﻡ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻧﺪﺍﺩ ﺩﺳﺘﺶ ﺑﻪﻋﺸﻘﺶ ﺑﺨﻮﺭﻩ ﻭلی ﭘﺎﺵ ﺑﯿﻔﺘﻪﺩﺳﺘﺎﺷﻮﻭﺍﺳﻪ ﻋﺸﻘﺶ ﻣﯿﺪﻩ.ﺑﻪ ﺳﻼﻣتی ﻋﺸقیﮐﻪ ﻃﺎﻟﻌﺶ ﺑﻪ ﺍﺳﻤﺖ ﻧﺒﻮﺩ ﻭلی ﮬﻨﻮﺯﻡﺩﻭﺳﺘﺶ داری ﺑﻪ ﺳﻼﻣتی ﮐﺴﺎیی ﮐﻪﭘای ﮬﻢ ﭘﯿﺮ ﺷﺪﻥ ﻭلی ﺍﺯ ﮬﻢ ﺳﯿﺮﻧﺸﺪﻥ ... ﺑﻪ ﺳﻼﻣتی ﮐسی ﮐﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮﻋﺸﻘﺶ ﻣﯿﺮﻩ ﻋﺮﻕ ﻣﯿﺨﻮﺭﻩ,ﻭﻟﯽ ﻧﻤﯿﺪﻭﻧﻪﻋﺸﻘﺶ ﺩﺍﺭﻩ ﺯﯾﺮ ﭘﺎﯼ یکی ﺩﯾﮕﻪ ﻋﺮﻕﻣﯿﮑﻨﻪ ... ﺑﻪ ﺳﻼﻣتی ﺳﺮﺑﺎﺯی ﮐﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮﻋﺸﻘﺶ ﻣﯿﺮﻩ ﺳﺮﺑﺎﺯﯼ ﺗﺎ ﻣﺮﺩ ﺷﻪ ﻭلی ﻭﻗتی ﺑﺮﻣﯿﮕﺮﺩﻩ ﻣﯿﺒﯿﻨﻪ ﻋﺸﻘﺶ ﺯﻥﺷﺪﻩ ... ﺑﻪ ﺳﻼﻣتی ﺍﻭﻧایی ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﻟﯿﺎﻗﺖ ﻣﺎ ﺭﻭ ﻧﺪﺍﺭﻥ.ﺑﻪﺳﻼﻣتی ﺭﻓﯿقی ﮐﻪ ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﻣﯿﺎﺩ ﺳﺮﺧﺎﮐﻢ,ﻭﻟﯽ ﻧﻤﯿﺘﻮﻧﻢ ﺟﻠﻮﺵ ﭘﺎﺷﻢ,ﺍﻣﺎﺧﯿﺎﻟﻢﺭﺍﺣﺘﻪ ﺧﺎﮎ ﺯﯾﺮ ﭘﺎﺷﻢ ... ﺑﻪ ﺳﻼﻣتی پسری ﮐﻪ ﺗﯿﭗ ﻭﻗﯿﺎﻓﺶ ﺑﻪ ﺭﻭﺯﻩ ﻭﻟﯽﻏﯿﺮﺗﺶ ﻣﺎﻝ ﺯﻣﺎﻥ ﭘﺪﺭﺷﻪ.ﺑﻪ ﺳﻼﻣتی اﻭنی ﮐﻪ ﺗﻮ ﻫﺮ ﭘﯿﮑﺶ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻋﺸﻘﺶﻣﯿﮕﺮﺩﻩ ﻭلی ﻋﺸﻘﺶ ﻣﺰﻩ ﺷﺮﺍﺏ ﯾﮑﯽﺩﯾﮕﺴﺖ



عدالت خدا


·√√

ﺑﻪ ﻧﻈﺮﻡ، ﺧـﺪﺍ، "ﻋـﺪﺍﻟـﺖ" ﺭﻭ " ﻋﺼـﺮ ﺭﻭﺯﺍﯼ ﺟﻤﻌـﻪ " ،
ﺑﻪ ﺷـﺪﺕ ﺭﻋﺎﯾـﺖ ﮐﺮﺩﻩ !..
ﺗﻮﯼ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﻋﺎﺕ ِ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ!!!
ﻫﻤﮥ ﺑﻨـﺪﮔﺎﻧﺶ، ﺳﯿـﺎﻩ ﻭ ﺳﻔﯿـﺪ، ﺟـﻮﻭﻥ ﻭ ﭘﯿـﺮ، ﻏﻨـﯽ ﻭ ﻓﻘﯿـﺮ، ﺩﺍﺭﺍ ﻭ
ﻧـﺪﺍﺭ، ﺑﻪ ﯾﮏ ﺍﻧـﺪﺍﺯﻩ ؛
ﺍﺣﺴـﺎﺱ ﺑﺪﺑﺨﺘـﯽ ﻭ ﺩﻟﮕﺮﻓﺘﮕﯽ ﻣﯽﮐﻨﻦ !..
·√√
ﺑﻪ ﻧﻈﺮﻡ، ﺧـﺪﺍ،